| ФІЗИКА і АСТРОНОМІЯ
Мета навчального предмету:
розвиток особистості, яка поєднує в собі творчий потенціал до навчання, ініціативність до саморозвитку та самонавчання в сучасних умовах, здатності ідентифікувати себе як важливу і відповідальну складову українського суспільства, яка готова змінювати і відстоювати національні цінності українського народу. Важливим чинником розвитку такої особистості є формування у студентів умінь застосовувати набуті знання у реальних життєвих ситуаціях, під час розв'язання практичних завдань та здатності визначати і обґрунтовувати власну життєву позицію.
Навчання фізики і астрономії полягає у формуванні та розвитку предметних і ключових компетентностей студентів, достатніх для засвоєння навчального предмета на рівні вимог Державного стандарту.
Завдання:
навчальний предмет «Фізика і астрономія» покликаний розв'язувати наступні завдання:
- Формування у студентів системи фізичних і астрономічних знань на основі сучасних теорій (наукових фактів, понять, теоретичних моделей, законів, принципів) і розвиток у них здатності застосовувати набуті знання в пізнавальній практиці; знань про природу походження об'єктів Всесвіту, їх фізичні властивості, закони руху й еволюцію, а також уявлень про походження, будову та еволюцію Всесвіту в цілому;
- Оволодіння студентами методологією природничо-наукової картини світу та застосування їх для пояснення різних фізичних та астрономічних явищ і процесів, фізичної природи небесних об'єктів та їх систем;
- Формування у студентів загальних методів та алгоритмів розв'язування задач та проблемних завдань різними методами із застосуванням законів фізики та інших природничих наук; евристичних прийомів пошуку розв'язку проблем адекватними засобами фізики й астрономії;
- Розвиток у студентів узагальненого експериментального вміння вести природничо-наукові дослідження методами наукового пізнання (планування експерименту, вибір методу дослідження, вимірювання, обробку та інтерпретацію одержаних результатів);
- Формування цілісного уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу та наукового світогляду студентів, розуміння ролі фізики і астрономії в пізнанні фундаментальних законів природи, використання яких є базою науково-технічного прогресу; розкриття значення фізичного й астрономічного знання в житті людини й суспільному розвитку, висвітлення етичних проблем наукового пізнання, формування екологічної культури людини засобами фізики й астрономії;
- Розвиток у студентів навичок пізнавальної діяльності у процесі навчання фізики й астрономії.
Очікуваними результатами є:
- знаннєвий компонент (знання і розуміння перебігу фізичних і астрономічних явищ та процесів);
- діяльнісний компонент (здатність застосовувати знання, уміння, навички, способи діяльності до розв’язання проблем, реальних життєвих ситуацій);
- ціннісний компонент (емоційно-ціннісне ставлення щодо об’єктів навчальної діяльності, сукупність ціннісних орієнтацій, мотивація, інтерес, готовність до навчання).
Формування ключових компетентностей
Критерії оцінювання
Програма навчального предмету
Сайт для підтримки дистанційного навчаня на період карантину березень - червень 2020 року
Астрономічний складник
Теми лабораторних занять
Творчі завдання
- Проекти
- Доповнена реальність або AR-технології
- Інтерактивності H5P Learning Apps Easelly ThingLink
Семестровий контроль
Джерела
-
- Фізика і астрономія. Профільний рівень. 11 клас. Т.М. Засєкіна
-
- Фізика і астрономія. Рівень стандарту. 11 клас. Головко М. В.
-
Фізика - збірник задач із розв’язками для підготовки до ЗНО - С.І. Семенюк - Богдан 2017
-
formula.kr.ua
-
Підручник з Астрономії (рівень стандарту). 11 клас. Пришляк М. П. - Нова програма
-
Підручник з Астрономії. 11 клас. Сиротюк В. Д. - Нова програма
| |