Охотник Галина Григорівна    
Меню сайту
Категорії розділу
Шкільні новини [6]
Новини освіти [19]
Наука і Технології [1312]
Новини космонавтики [201]
Методичний кабінет [7]
Хмаринка тегів
Міні-чат
Конкурси

конкурс сайтов
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 407
Статистика
Форма входу
Соціальні мережі
Популярні програми

Орієнтовні теми проектів

Вступ

Основні етапи історичного розвитку фізики та астрономії.  

Світоглядний потенціал природничих наук. Роль фізичного та астрономічного знання в житті людини та суспільному розвитку.

Початкові відомості про фундаментальні фізичні теорії як основу сучасної фізичної науки.

Астрономія як природнича наука.

Основні етапи розвитку фізики та астрономії.

Внесок вітчизняної фізичної та астрономічної науки, видатних українських учених у розвиток сучасного природознавства.

 

Тема 1. Кінематика      

Особливості конструкції високошвидкісного транспорту.

Рух у біологічних системах.

Закони фізики і танцювальні рухи.

Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.

Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо.

Обертальний рух у природі — основа відліку часу.

Коливальні процеси в техніці та живій природі.

 

Тема 2. Динаміка

Сила тертя в техніці і природі.

Важелі в живій природі.

Гідродинамічні характеристики кровоносної системи.

Розвиток судно- та повітроплавання.

Використання знань з механіки в реальних життєвих ситуаціях.

Створення штучної гравітації.

Паски безпеки в транспорті.

Становлення й розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.

Прості механізми в побутових пристроях.

Біомеханіка людини.

Астрономія та визначення часу. Календар.

Земля і Місяць.

Природа тіл Сонячної системи. Космогонія Сонячної системи.

 

Тема 3. Закони збереження

Застосування законів збереження в механіці.

Межі застосування законів класичної механіки.

Подорож у часі за теорією А. Ейнштейна.

Україна — космічна держава.

 

Тема 4. Основи МКТ

Сучасні дослідження будови речовини.

Дифузія та її значення.

Глобальне потепління: чи є загроза?

 

Тема 5. Основи термодинаміки

Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування.

Енергозбережувальні технології.

Чинники шкідливого впливу на людину та навколишнє середовище та вироблення методів його зменшення.

Холодильні машини. Кондиціонер, теплові насоси.

 

Тема 6. Агрегатний стан речовини та фазові переходи

Вологість і температура повітря у при­міщеннях, способи збереження тепла.

Унікальні фізичні властивості води.

Поверхневий натяг рідини, змочування та капілярні явища в природі та техніці.

Рідкі кристали та їх використання.

Полімери.

Наноматеріали.

 

Тема 7. Електричне поле

Електрика в житті людини.

Використання конденсаторів у техніці.

 

Тема 8. Закони постійного струму

Сучасні побутові та промислові електричні прилади.

Вплив електричного струму на людський організм.

Енергоефективність різних електроприладів.

Безпека під час роботи з електричними пристроями.

 

Тема 9. Електричний струм в різних середовищах

Застосування електролізу й струму в газах у практичній діяльності людини.

Перспективи технічного використання:  напівпровідникових приладів; електричного струму в різних середовищах.

Напівпровідникова елементна база сучасної мікроелектроніки.

 

Тема 10. Магнітне поле та електромагнітна індукція

Магнітні матеріали та їх використання.

Магнітний запис інформації в комп’ютерній техніці.

Прояви та застосування магнітних взаємодій у природі й техніці.

Геомагнітне поле Землі. Магнітні бурі.

Перспективи технічного використання: магнітного поля в медицині; магнітних властивостей речовини.

Використання явища електромагнітної індукції в сучасній техніці і технологіях.

 

Тема 11. Механічні коливання та хвилі

Резонанс: прояви і застосування.

Вплив звуку та інфразвуку на організми, шумове забруднення.

Ультразвук у природі та техніціі.

Вібрації й шуми та їх вплив на живі організми.

 

Тема 12. Електромагнітні коливання та хвилі    

Електромагнітні хвилі в природі й техніці.

Вплив електромагнітного випромінювання на організм людини.

Можливості використання різних видів електромагнітних хвиль у техніці, на виробництві.

Фізичні основи сучасного телекомунікаційного зв’язку.

Радіомовлення і телебачення.

Радіолокація.

Стільниковий зв'язок.

Супутникове телебачення.

 

Тема 13. Оптика

Складання найпростішого оптичного приладу.

Оптичні ілюзії.

Застосування оптичних явищ у техніці й виробництві.

Оптичні прилади та їх застосування.

Оптичні телескопи, їх основні характеристики.

Радіотелескопи.

Радіоінтерферометри з наддовгою базою.

Астрономічні обсерваторії.

Космічні телескопи та обсерваторії.

Застосування інтерференції в науці й техніці.

 

Тема 14. Квантові властивості світла

Фотографія в астрономії.

Астрограф.

Фотоелектричні прилади: фотоелемент, фотопомножувач, електронно-оптичний перетворювач.

Аналіз електромагнітного випромінювання — основа сучасної всехвильової астрономії.

Спектральний аналіз. Спектральні прилади.

Принцип визначення хімічного складу та температури космічних тіл. 

Нейтринні обсерваторії.

Ядерна енергетика.

Ознайомлення з роботою побутового дозиметра.

Складання радіаційної карти регіону. Радіологічний аналіз місцевих продуктів харчування.

Екологічні проблеми атомної енергетики

 

Астрономічний складник

Практичне значення  впливу сонячної активності на техногенні, атмосферні й кліматичні процеси на Землі.

Зоряна еволюція, як важливий чинник розвитку Всесвіту.

Місце  Сонячної системи в Галактиці.

Великомасштабна структура Всесвіту.

Місце Галактики у Всесвіті.

Моделі Всесвіту та їх особливості.

Пошуки життя за межами Землі.

Проблеми темної матерії і темної енергії.

Роль астрономії та космонавтики в розв’язанні глобальних проблем людства.

Значення світогляду і наукової картини світу для поступального розвитку людської цивілізації.

 

Типологія проекту Короткий опис
Дослідницький Такі проекти повністю підпорядковані логіці нехай невеликого, але дослідження й мають структуру, яка наближена або повністю збігається зі справжнім науковим дослідженням (аргументація актуальності прийнятої для дослідження теми, визначення проблеми дослідження, його предмета й об’єкта, позначення завдань дослідження в послідовності прийнятої логіки, визначення методів дослідження, джерел інформації, висування гіпотез розв’язання окресленої проблеми, визначення шляхів її розв’язання, обговорення отриманих результатів, висновки, оформлення результатів дослідження, позначення нових проблем на подальший хід дослідження)
Творчий Творчі проекти припускають відповідне оформлення результатів. Такі проекти зазвичай не мають детально відпрацьованої структури спільної діяльності учасників. Оформлення результатів проекту вимагає чітко продуманої структури у вигляді сценарію відеофільму, драматизації, програми свята, плану твору, статті, репортажу, дизайну й рубрик газети, альманаху, альбому, тощо
Роле-ігровий У таких проектах учасники беруть на себе певні ролі, обумовлені характером і змістом проекту, особливістю розв’язуваної проблеми. Це можуть бути літературні персонажі або вигадані герої, що імітують соціальні чи ділові відносини, ускладнюються вигаданими учасниками ситуаціями. Результати таких проектів можуть намічатися на початку проекту, а можуть вимальовуватися лише до його кінця. Ступінь творчості тут дуже високий, але домінантним видом діяльності все-таки є роле-ігрова, пригодницька
Інформаційний

Цей тип проектів спочатку направлений на збирання інформації про якийсь об’єкт, явище, ознайомлення учасників проекту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів, призначених для широкої аудиторії. Такі проекти так само, як і дослідницькі, вимагають добре продуманої структури, можливості систематичної корекції по ходу роботи над проектом. Структура такого проекту може бути позначена в такий спосіб:

  • мета проекту: предмет інформаційного пошуку — джерела інформації (засоби масової інформації, бази даних, зокрема електронні, інтерв’ю, анкетування, зокрема й зарубіжних партнерів, проведення «мозкової атаки» тощо);
  • способи обробки інформації (аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргументовані висновки);
  • результат інформаційного пошуку (стаття, анотація, реферат, доповідь, відео, тощо);
  • презентація (публікація, зокрема в мережі, обговорення в телеконференції тощо)
Практико- орієнтовані Ці проекти вирізняє чітко позначений із самого початку результат діяльності учасників. Причому цей результат обов’язково орієнтований на соціальні інтереси самих учасників (документ, створений на основі здобутих результатів дослідження — опорний конспект, «паспорт» технічного пристрою, приладу, опис дослідження з фізики тощо, програма дій, рекомендації, спрямовані на ліквідацію виявлених невідповідностей у природі, суспільстві, довідковий матеріал, словник, наприклад дизайн будинку, квартири, навчального кабінету, проект зимового саду школи з урахуванням енерго- та теплозбережувальних технологій)

 

Результати виконаних проектів повинні бути матеріальними, тобто оформленими у визначений спосіб (відеофільм, буклет, щоденник мандрів­ника, комп'ютерна газета, презентація, невеличкий сайт, публікація Publisher, веб-сторінка тощо).

 

Ефективність та результативність запропонованого проекту оцінюється за такими критеріями:

1) за змістом: оцінювання результатів знань та умінь для наукового обґрунтування отриманих результатів з досліджуваної теми;

2) співпраця: робота в групі, правильний розподіл обов’язків та внесок кожного у кінцевий результат проекту;

3) презентація проекту: правильна інтеграція тексту, графіків та основного змісту проекту.

 

galinaokhotnik@gmail.com

Пошук
Фраза дня
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Прогноз погоди
Дніпродзержинськ 
Архів записів
Час життя сайту
Друзі сайту
Освітній портал Сайт о космосе,НЛО,аномалиях Банк Интернет-портфолио учителей Освітній портал MyReferatik
Новини
Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz