Охотник Галина Григорівна    
Меню сайту
Категорії розділу
Шкільні новини [6]
Новини освіти [19]
Наука і Технології [1312]
Новини космонавтики [201]
Методичний кабінет [7]
Хмаринка тегів
Міні-чат
Конкурси

конкурс сайтов
Наше опитування
Ви, відвідувач сайту:
Всього відповідей: 543
Статистика
Форма входу
Соціальні мережі
Популярні програми

     Формування ключових компетентностей

Ключова компетентність

Предметний зміст ключової компетентності і навчальні ресурси для її формування

Спілкування державною  / рідною мовою

Уміння:

  • спілкуватися за проблематикою предмету сучасною науковою мовою з використанням усталених фізичних й астрономічних термінів та понять;
  • чітко та однозначно формулювати судження та аргументувати їх;
  • налагоджувати комунікації у процесі вирішення навчальних завдань та виконання проектів;
  • чітко та стисло викладати основний фізичний та астрономічний зміст питань у письмовій формі;
  • готувати та представляти повідомлення, доповіді та реферати, презентувати результати проектної діяльності.

Ставлення:

  • виявляти ставлення та відзначати роль  вітчизняної науки та її видатних представників; цінувати наукову українську мову;
  • об’єктивно оцінювати інформаційні наукові новини, зокрема, з найбільш актуальних напрямів сучасної фізичної та астрономічної науки.

Навчальні ресурси:

  • підручники та посібники, електронні освітні ресурси, віртуальні лабораторії. 

Спілкування іноземними мовами

Уміння:

  • оперувати найбільш вживаними в міжнародній практиці фізичними та астрономічними термінами;
  • користуватися іншомовними джерелами як додатковими під час виконання навчальних завдань та проектів;
  • представляти результати проектної діяльності в міжнародному науковому та освітньому просторі; брати участь в міжнародних фізичних та астрономічних конкурсах;
  • обговорювати науково-навчальні проблеми з використанням інформаційних ресурсів з учнями інших країн.

Ставлення:

  • оцінювати особливості розвитку фізичної та астрономічної наук в світі, внесок зарубіжних учених у їх становлення та сучасні досягнення. 

Навчальні ресурси:

  • іншомовні інформаційні джерела.

Математична компетентність

Уміння:

  • застосовувати математичний апарат для розв’язування фізичних та астрономічних задач, обґрунтування та доведення тверджень; опрацювання, інтерпретації, оцінювання результатів експериментів і спостережень; побудови графіків фізичних процесів; моделювання фізичних та астрономічних явищ у формі математичних рівнянь і співвідношень.

Ставлення:

  • усвідомлювати важливість  математичних знань як інструментарію природничих наук, необхідної умови практичної реалізації їх досягнень у техніці та технологіях.

Навчальні ресурси:

  • інформаційні джерела, що містять розрахункові та експериментальні завдання  з фізики та астрономії.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння:

  • пояснювати явища природи, розуміти принцип дії та будову сучасної техніки, приладів та обладнання на основі фізичних та астрономічних знань;
  • характеризувати роль фізичних і астрономічних знань у формуванні природничо-наукової картини світу;
  • планувати та реалізовувати фізичні та астрономічні спостереження й експеримент, фіксувати та опрацьовувати й правильно інтерпретувати та оцінювати  їх результати;
  • добирати методи та засоби дослідження природних явищ, адекватні поставленим завданням.

Ставлення:

  • усвідомлювати значення фізики й астрономії для дослідження навколишнього світу;
  • оцінювати сучасні досягнення природничих наук та перспективи їх подальшого розвитку;
  • виявляти ставлення до актуальних проблем сучасного природознавства;
  • формулювати оціночні судження та пропонувати шляхи вирішення науково-освітніх завдань.

Навчальні ресурси:

  • сучасна наукова-популярна інформація;
  • матеріали та результати конкурсів дослідницьких робіт;
  • навчальне обладнання.

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння:

  • використовувати інформаційні системи для швидкого та цілеспрямованого пошуку інформації;
  • визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, перекодовувати інформацію;
  • користуватися сучасними гаджетами  як  інструментальними та вимірювальними засобами;
  • працювати з віртуальними лабораторіями, програмами-симуляторами;
  • створювати та досліджувати моделі фізичних і астрономічних явищ.

Ставлення:

  • дотримуватися етичних норм під час роботи з інформаційними ресурсами.

Навчальні ресурси:

  • електронні освітні ресурси та віртуальні лабораторії.

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння:

  • планувати самостійне опрацювання навчального матеріалу з фізики та астрономії;
  • визначати цілі навчальної діяльності  в короткотерміновому та довготерміновому періодах;
  • здійснювати самостійний пошук інформації з використанням різних видів джерел;
  • виділяти головне в опрацьовуваній інформації;

Ставлення:

  • критично оцінювати власні досягнення;
  • усвідомлювати важливість  самоосвіти для успішного життя.

Навчальні ресурси:

  • навчальна та науково-популярна література;
  • електронні освітні ресурси.

Ініціативність і підприємливість

Уміння:

  • приймати рішення щодо вибору найбільш оптимальних альтернатив під час вирішення навчальних завдань з фізики та астрономії;
  • організовувати колективну роботу над виконання навчальних проектів, розподіляти завдання між членами групи;
  • виявляти ініціативу та відповідальність під час групової роботи над навчальними задачами;
  • розраховувати на основі отриманих знань економічну ефективність використання побутових приладів та обладнання, альтернативних джерел енергії;
  • пропонувати способи та засоби економії енергетичних, часових, фізичних ресурсів під час у навчальному процесі та побуті.

Ставлення:

  • утверджувати рівень самооцінки, що відповідає об’єктивним результатам навчальної діяльності;
  • співвідносити очікувані результати та необхідні для їх досягнення ресурси;
  • усвідомлювати досяжність поставлених цілей як результату наполегливої праці;
  • оцінювати економічну ефективність прийнятих рішень під час вирішення навчальних та дослідницьких завдань з фізики й астрономії.

Навчальні ресурси:

  • література про діяльність вчених-фізиків та астрономів, відкриття та виходи яких мали важливе значення для розвитку техніки і технологій та мали відчутний економічний ефект;
  • інформація про використання сучасних наукових досягнень у промисловості та виробництві.

Соціальна та громадянська компетентності

Уміння:

  • відстоювати аргументовано свої погляди на вирішення навчальних задач та сприймати аргументовані пропозицій товаришів;
  • дотримувати принципів демократичності та відповідальності під час роботи в групі;
  • аналізувати значення досягнень вітчизняної природничої науки для розвитку української держави, підвищення добробуту її громадян;
  • пропонувати шляхи підвищення рівня соціального розвитку на основі сучасних фізико-астрономічних знань;
  • працювати у соціальних проектах.

Ставлення:

  • оцінювати роль вітчизняної фізичної та астрономічної науки у розвитку людства;
  • усвідомлювати пріоритетність загальнолюдських цінностей та соціальних інтересів при вирішенні наукових, економічних та технологічних проблем.

Навчальні ресурси:

  • навчальні і соціальні проекти.

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Уміння:

  • визначити роль фізики та астрономії у становленні загальнолюдської культури;
  • пояснювати взаємовплив природничих наук та образотворчого, музичного, літературного мистецтва;
  • наводити приклади творчої діяльності видатних українських та зарубіжних учених-фізиків і астрономів у різноманітних галузях культури та мистецтва.

Ставлення:

  • усвідомлювати історичну єдність процесу розвитку природничої науки та культури людської цивілізації.

Навчальні ресурси:

  • твори мистецтва, бібліографічні матеріали про життя та діяльність учених-фізиків та астрономів.

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння:

  • визначати чинники та фактори, які порушують екологічну рівновагу в природі та побуті;
  • дотримуватися правил безпеки життєдіяльності в навальному процесі та побуті;
  • використовувати отримані знання для зменшення негативного впливу сучасної техніки та технології на себе та оточуючих, забезпечення здорового способу життя;
  • правильно утилізовувати побутові відходи та відпрацьовані джерела енергії і світла, несправні пристрої;
  • долучатися до заходів і проектів щодо відновлення довкілля;
  • дотримуватися правил екологічної поведінки.

Ставлення:

  • усвідомлювати актуальність екологічних проблем у сучасному світі та необхідність їх невідкладного вирішення;
  • використовуючи знання з  фізики й астрономії оцінювати екологічні загрози та ефективність різних способів їх подолання;
  • виявляти готовність практичними діями (через участь у проектах, житті громади)  сприяти вирішенню екологічних проблем вулиці, міста, країни.

Навчальні ресурси:

  • дидактичні матеріали екологічного змісту.
Пошук
Фраза дня
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Прогноз погоди
Дніпродзержинськ 
Архів записів
Час життя сайту
Друзі сайту
Освітній портал Сайт о космосе,НЛО,аномалиях Банк Интернет-портфолио учителей Освітній портал MyReferatik
Новини
Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz