Оцінюються вміння дитини застосовувати знання на практиці. Без одиниць вимірювання не має сенсу говорити про фізичну величину. Тому перевірку розмірності і виконують у розв’язку задач. Методику викладання фізики опановують студенти педагогічних ВУЗів, а вчителі фізики в школі застосовують на практиці. Для абітурієнтів є рекомендації щодо оформлення розв'язків задач також з перевіркою розмірності.
Дуже вдячна за відповіді. Все методично обґрунтовано і зрозуміло, проте в самих критеріях цього нема, то чи може вчитель при виставленні оцінок керуватись методичними рекомендаціями, не всі пункти з яких є у критеріях - не ясно. Це як у суді доводити свою правоту: гроші віддав, бо всі платили, підпис поставив, бо всі ставили, а те, що платіж не обов"язковий і нічого не ґарантує - ніхто не казав і т.п.
У переважної більшості задач з фізики є декілька варіантів розв’язування. Дитина розв’язує як може. Пропонується подумати, як ще можна розв’язати. Є раціональне і не раціональне рішення, але вірне. Тому і пропонуються приклади. Важливо кінцевий результат.
Продовження інструкції Розв’яжіть систему рівнянь. Вирішуйте завдання в загальному вигляді, а саме — в буквених позначеннях. Після виконання завдання в загальному вигляді зробіть перевірку розмірності отриманої величини. З цією метою в формули підставте не числа, а розмірності тих величин, які в неї входять. Рішення правильнe, якщо відповідь відповідає розмірності шуканої величини. Підставте у формулу числові значення і прорахуйте. Тепер проаналізуйте, а потім сформулюйте відповідь. Щоб навчитися вирішувати завдання з фізики, вирішуйте їх щодня. Після такого тренування кожна наступна задача буде вирішуватися все швидше і швидше. Придбане вміння розв’язувати задачі з фізики в нагоді не тільки в школі, а й при навчанні у ВНЗ.
Існують методичні рекомендації розв’язування задач з фізики. Інструкція Оформіть завдання: коротко запишіть умову, оформіть завдання малюнком. Правильно поставте до задачі питання. Потім перевірте, чи знаходяться всі задані величини в одній системі (СІ) У випадку, коли величини знаходяться в різних системах,висловіть їх в одиницях тієї системи, яка прийнята для вирішення завдання. Обміркуйте зміст завдання і визначте розділ фізики, до якого вона належить, а також які в ній потрібно застосувати закони. Після визначення застосовуваних законів, запишіть відповідні цим законам формули. Визначте? чи всі параметри, що застосовуються у формулі, відомі. Якщо з’ясується, що число невідомих більше, ніж число рівнянь, то додайте рівняння, які випливають із малюнка та умови. Дотримуйтеся такого принципу: скільки в задачі невідомих, стільки і має бути формул.
"... І виконувати її потрібно обов'язково. В прикладах розв'язування задач перевірка розмірності також виконується." Я це також пам"ятаю зі школи, що "обов"язково", але де нормативні документи, в яких це зазначено, конкретно прописано? Нормою є приклад розв"язування? Але ж навіть способи розв"язування можуть бути різними, тоді задача розв"язана не так, як у прикладі - не вірна? (останнє - риторичне, звісно). "Перевірка розмірності дає можливість переконатись, що задача розв’язана вірно" - це зрозуміло, що дає, але ж де написано, що ОБОВ"ЯЗКОВО? Дякую за відповіді на моє питання!
Перевірка розмірності дає можливість переконатись, що задача розв’язана вірно. І виконувати її потрібно обов'язково. В прикладах розв'язування задач перевірка розмірності також виконується.
Доброго вечора. Скажіть, будь ласка, чи має право вчитель вимагати при розв"язанні задач обов"язково робити перевірку розмірності? А за відсутності такої перевірки знімати бал. В критеріях же немає нічого подібного...
Вас с днем рожденья поздравляя, Мы вам желаем от души Огонь в себе не притушить И жить все так же, не сгорая. Удачливой, здоровой быть, Встречать людей хороших чаще И в жизненной суровой чаще Поляны счастья находить...
Шановна Галина Григорівна! Дякую вам за визнання мойого сайту. Ваш сайт також дуже цікавий: цікаве оформлення, наповнення, дизайн. Як колегу по конкурсу освітніх сайтів хотіла вас спитати чи отримали ви сертифікат про те, що сайт зайняв І місце в конкурсі? В положенні про конкурс було написано: У середині грудня 2011 р. переможці будуть запрошені у Київ на церемонію нагородження (за рахунок організаторів). Вас запрошували? Я про перемогу прочитала в інтернеті і на тому все закінчилось - ніякого запрошення і ніякого нагородження. З повагою Суховерхова Людмила Петрівна http://matematika.moy.su/
КУБОК ПРИЗНАНИЯ По условиям, я должна передать «Эстафету Признания» дальше, тем блогерам, чьи материалы представляют для меня интерес, что я с удовольствием и делаю. http://kosuqa.ucoz.ru/
Галина Григорівна, вам пише вчитель фізики Ліцею№2 Катерина Іванівна! Будь ласка, можете зробити ласку, перешліть меня на почту розвязання контрольної роботи 10 класу в теми кінематика katerina1960artemeva@yandex.ru Дуже прошу!