Міністерство освіти і науки України листом від 17.08.2016 № 1/9-437 надіслало для практичного використання методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році
У Методичних рекомендаціях розглянуто особливості викладання навчальних предметів у початковій та основній і старшій школах.
Міністерство освіти і науки України надало для використання переліки навчальної літератури та програм, що рекомендуються для використання в навчально-виховному процесі у загальноосвітніх навчальних закладах.
Переліки додані до листа МОН «Про переліки навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році» від 17.08.2016 №1/9-434.
Міністерство освіти і науки України затвердило Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ від 22.06.2016 № 704).
Типовий перелік є обов’язковим для загальноосвітніх навчальних закладів державної та комунальної форм власності під час закуповування засобів навчання та навчального обладнання. Для навчальних закладів приватної форми власності Типовий перелік рекомендований.
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.
На виконання наказів Міністерства освіти і науки України
від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» та
від 06.02.2015 № 100 «Про розвантаження навчальних програм для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» до навчальних програм внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.
Заповнення журналу є одним із важливих моментів роботи вчителя. Класний журнал – державний нормативно-фінансовий документ. Нормативний мінімум, що регулює й регламентує діяльність учителя в роботі з класним журналом, такий:
наказ Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
постанова Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 № 24 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 776);
наказ Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 № 371 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
Журнал заповнюється вчителем у день фактичного проведення уроку. Необхідно пам’ятати, що в журналі підлягає фіксації тільки та кількість уроків, що відповідає навчальному плану з фізики чи астрономії для профілю класу та підлягає оплаті.
Уперше за всю освітню історію України цьогоріч розроблено електронний репозитарій, який дозволяє вчителям самостійно обирати підручники для навчання.
Станом на сьогодні вчителі вже можуть проглядати і залучати до навчання 245 електронних версій підручників, серед яких - 48 нових підручників для 6 класу. На початку вересня в репозитарії очікуються всі підручники для 1, 2, 3, 5 і 6 класів.
Саме цей портал буде платформою і для проведення нового конкурсу з відбору підручників для 4 і 7 класів. Як зауважив заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський на Колегії МОН 22 серпня: «Тепер роль тендерних комітетів і конкурсних комісій виконуватимуть вчителі. Адже електронний репозитарій дозволить вчителеві проглянути кожен конкурсний підручник, оцінити його якість та самостійно обрати для навчання той, який на його думку є найкращим. І цей результат ніхто не зможе змінити».
Шкільний курс фізики - основний компонент природничої освіти школярів. Він вносить істотний внесок у вирішення завдань загальної освіти, забезпечуючи формування в учнів єдиної фізичної картини Світу, наукового світогляду, розвиток їх інтелектуальних, творчих здібностей, прищеплення ціннісних орієнтацій, підготовку до життя в умовах сучасного суспільства.
Головна мета навчання фiзики в середнiйшколi полягає в розвитку особистостiучнiв засобами фiзики як навчального предмета, зокрема завдяки формуванню в них фізичних знань, наукового свiтогляду i вiдповiдного стилю мислення, екологiчної культури, розвитку в них експериментальних умiнь i дослiдницькихнавикiв, творчих здiбностей i схильностi до креативного мислення.