Типовий перелік затверджено, щоб:
- забезпечити єдині підходи і вимоги до рівня надання освітніх послуг природничо-математичного напряму та рівні умови здобуття освіти для всіх учнів
- визначити загальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного обладнання кабінетів природничо-математичних предметів.
Типовим переліком установлено вимоги щодо засобів навчання та обладнання, якими з огляду на новітні технології викладання повинні бути обладнані кабінети предметів природничого циклу:
- біологія
- географія
- математика
- фізика
- хімія.
Так, у відповідних таблицях наведено вимоги до засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів:
- таблиця 1 — Комп’ютерне та мультимедійне обладнання для кабінетів біології, географії, математики, фізики та хімії
- таблиця 2 — Цифрове вимірювальне обладнання, демонстраційне обладнання, обладнання для лабораторних робіт, мікропрепарати, прилади, набори, приладдя, цифрове обладнання, додаткове приладдя, реактиви та хімічне приладдя для кабінету біології
- таблиця 3 — Комп’ютерне обладнання, об'єкти натуральні, демонстраційне обладнання, обладнання для проведення практичних робіт, друковані навчальні наочні посібники, засоби навчання екранні та екранно-звукові, цифрове обладнання для кабінету географії
- таблиця 4 — Прилади загального призначення, прилади та пристосування для практичних робіт, цифрове обладнання для кабінету математики
- таблиця 5 — Цифрове вимірювальне обладнання, прилади демонстраційні, прилади механічні, набір посуду, набір інструменту, осцилограф, демонстраційне обладнання, прилади та приладдя, обладнання для лабораторних робіт, набори, обладнання загального призначення для кабінету фізики та астрономії
- таблиця 6 — Цифрове вимірювальне обладнання, прилади загального призначення, посуд загального призначення, обладнання та посуд загального та спеціального призначення, колекції, моделі, набори, графічні та друковані засоби, реактиви, витратні матеріали для кабінету хімії.
У пункті 3 Типового переліку наголошено, що оснащення загальноосвітнього навчального закладу повинно відповідати вимогам:
- державних освітніх стандартів
- необхідності і достатності оснащення освітнього процесу для повної реалізації основних освітніх програм
- комплектності і модульності, що дозволяють реалізовувати різні освітні програми, з урахуванням реальних особливостей загальноосвітніх навчальних закладів та основних освітніх програм, різних робочих програм та навчально- методичних комплексів, напрямів позаурочної діяльності, а також інших потреб учасників освітнього процесу
- відповідності санітарно-гігієнічним вимогам, пожежній та електробезпеці, вимогам охорони здоров'я учнів і охорони праці працівників освітніх установ
- універсальності — можливості застосування навчального обладнання для вирішення комплексу завдань у навчальній і позаурочній діяльності, в різних предметних галузях, з використанням різних методик навчання тощо
- забезпеченості ергономічного режиму роботи учасників освітнього процесу
- узгодженості спільного використання (змістового, функціонального, технологічного, програмного тощо).
Також до засобів навчання та навчального обладнання визначено вимоги до комплектування на момент поставки:
- необхідний висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи та (або) технічний паспорт на виріб та (або) декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів
- обов’язково мають бути інструкції українською мовою про використання та зберігання; методичне забезпечення для демонстраційних, практичних та лабораторних робіт відповідно до навчальної програми.
Кабінети природничо-математичних предметів комплектують шкільними меблями та навчально-методичними матеріалами відповідно до Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 14.12.2012 № 1423.
Джерело: http://www.pedrada.com.ua/news/3895-kabneti-prirodnicho-matematichnih-predmetv-osnashchuvatimut-vdpovdno-do-tipovogo-perelku
|