Американська компанія Sierra Nevada, розробляє космічний вантажний корабель Dream Chaser. І ось днями стали відомі перші подробиці про випробування цього космічного судна.
Dream Chaser є невеликим за розміром шатлом і призначений для відправки вантажів на МКС. Перший запуск планується здійснювати на носіях Atlas 5 або Ariane 5, а стиковку до станції здійснити за допомогою доку, розташованого в хвостовій частині корабля. Перша версія Dream Chaser буде безпілотною, але в майбутньому планується створення керованого апарату, який зможе вміщати до 7 чоловік. Компанія Sierra Nevada, виробник корабля, спільно зі SpaceX і Orbital ATK в 2016 році отримали контракт NASA на доставку вантажів на МКС до 2024 року, тому в перспективності проекту сумніватись не доводиться. Хоча варто нагадати, що раніше проводились випробування, що закінчились невдачею: при посадці не вийшла ліва стійка шасі, в результаті чого корабель отримав серйозні пошкодження.
Нещодавно найменші в світі космічні зонди “Sprite”, шість штук яких було запущено в космос 23 червня 2017 року, передали на Землю перші повідомлення. Згідно з отриманими даними, один з апаратів цілком “здоровий” і обертається по орбіті на висоті 650 кілометрів від поверхні Землі.
Однак, має пройти ще чимало часу, коли такі або майже такі крихітні міжзоряні апарати будуть відправлені в район зірки Альфа Центавра в рамках проекту Breakthrough Starshot, де вони, пройшовши відстань до 38.6 трильйонів кілометрів, зроблять знімки, проведуть вимірювання і відправлять всі зібрані дані назад на Землю.
“Отримання перших повідомлень від супутників Sprite – це дуже великий крок вперед, хоча він є лише доказом працездатності використаних нами технологій та інженерних рішень” – розповідає Піт Уорден (Pete Worden), директор програми Breakthrough Starshot і колишній директор Дослідницького центру НАСА імені Еймса.
Африка пізніше більшості інших континентів включилася в міжнародну космічну гонку. Першим африканським супутником, виведеним на навколоземну орбіту, став апарат GhanaSat-1, створений командою інженерів з Університету всіх націй, розташованого в місті Кофорідуа держави Гана. Проект відняв у вчених близько двох років, а його вартість склала 50 000 доларів. Ще в червні супутник був доставлений в Міжнародний космічний центр NASA, а на орбіту в липні його вивела ракета компанії SpaceX.
Рано вранці 4 серпня 2017 року компанія Virgin Galactic успішно провела черговий тестовий запуск літака-носія VMS Eve і космічного корабля VSS Unity. В цій події не було б нічого надзвичайного, якби не ряд тестів ключових систем реактивного двигуна і космічного корабля в цілому, виконаних під час цього польоту.
Зазначимо, що за останні місяці космічний корабель VSS Unity провів ряд тестових польотів. А під час останнього польоту корабель летів з повністю зарядженим, повним закису азоту баком окислювача (Main Oxidizer Tank), і резервуаром, заповненим гелієм під високим тиском. Під час польоту на космічний корабель ще не був встановлений один з головних компонентів реактивного двигуна, що працює на гранулах зі спеціального полімеру – Case-Throat-Nozzle (CTN). Його заміною виступала баластова ємність, наповнена 450 кілограмами води.
Компанія Virgin Orbit готується до випробувань Cosmic Girl, переобладнаного Boeing 747, літака, який буде виводити космічні ракети в повітря, звідки вони будуть стартувати далі.
За задумом Cosmic Girl буде виводити невеликі ракети на висоту близько 11 км, звідки ті будуть стартувати в космос прямо з повітря. Нещодавно переобладнаний Boeing 747 приземлився в аеропорту Лонг-Біч після 16 місяців модифікації.
З літака прибрали близько 30 тонн внутрішніх частин салону, структурно зміцнили ліве крило, і готуються встановити спеціальний пристрій, на якому будуть закріплювати майбутні ракети. Укріплене крило може витримувати до 39 тонн ваги, тоді як ракети LauncherOne побудовані з розрахунку 400 кг вантажу, що доставляється на низькоземну орбіту.
“2 серпня 2017 року о 04:58:33 за київським часом з космодрому Куру у Французькій Гвіані відбувся успішний пуск європейської ракети-носія легкого класу Vega. Маршовий двигун РД-843 4-го ступеня ракети-носія розроблений ДП “Конструкторське бюро “Південне” ім. М.К.Янгеля та виготовлений ДП “Виробниче об’єднання “Південний машинобудівний завод ім. О.М.Макарова”, – Повідомляє ДКА України.
Запущена ракета-носій вивела на сонячно-синхронні орбіти два супутника ДЗЗ: OPTSAT-3000 (вагою 368 кг) на замовлення міноборони Італії та Venµs (вагою 264 кг) для проекту Ізраїльського космічного агентства (ISA) і Національного центру космічних досліджень Франції (CNES).
Побувати на Міжнародній космічній станції і відчути себе астронавтом тепер можна, не виходячи за мережі атмосфери— сервіс Google Street View створив віртуальний тур по МКС.
Можливо, в дитинстві ви мріяли стати космонавтом (а може, навіть і зараз мрієте). Тепер у вас є унікальна можливість уявити, що знаходитесь на Міжнародній космічній станції — сервіс Google Street View вперше в історії компанії показав, як виглядає МКС зсередини.
Під час свого перебування на МКС астронавт Європейського космічного агентства Томас Піску протягом півроку знімав для Google фотографії інтер’єру станції.
У період з 1 по 5 липня відбувся візит делегації Державного космічного агентства України до КНР на чолі із Заступником Голови ДКА В.С.Міхеєвим та за участі представників ДП «КБ «Південне ім. М.К.Янгеля».
У рамках візиту, українська делегація взяла участь у заходах, присвячених пуску китайської РН «Великий похід-5», провела зустрічі із Віце-президентом Китайської національної космічної адміністрації У Яньхуа, віце-президентом Китайської корпорації аерокосмічної науки Ян Баохуа та Заступником Генерального директора КВК «Велика стіна» Гао Жофеем тощо.
Протягом останніх вихідних активність Ілона Маска в «Твіттері» прямо-таки зашкалювала. Інженер, мільярдер, філантроп і просто геній відповідав на запитання своїх підписників і обговорював те, в якому напрямку він хотів би рухати далі свою компанію SpaceX.
Маск також відповів на низку запитань щодо модернізації, яким піддались ракети Falcon 9. Йшлося в першу чергу про гратчасті рулі першої ступені, які використовуються при посадці. Алюмінієві рулі були замінені на титанові. Вони не роблять ракету істотно важчою, але при цьому здатні набагато довше витримувати дію високих температур при посадці ступені, що робить їх довговічнішими.
О том, что сделано, находится в работе и перспективных планах на пресс-конференции по поводу Всемирного дня космонавтики рассказали руководители конструкторского бюро «Южное».
На данный момент в КБ «Южное» (далее — КБЮ) работает около 5,5 тысяч человек, причем, по словам генерального конструктора Александра Дегтярева, за последнюю пару лет штат вырос более чем на 1000 человек. Средняя зарплата в КБЮ сегодня составляет более 12000 гривен.