ФІЗИКА і АСТРОНОМІЯ
Мета навчального предмету:
розвиток особистості, яка поєднує в собі творчий потенціал до навчання, ініціативність до саморозвитку та самонавчання в сучасних умовах, здатності ідентифікувати себе як важливу і відповідальну складову українського суспільства, яка готова змінювати і відстоювати національні цінності українського народу. Важливим чинником розвитку такої особистості є формування у студентів умінь застосовувати набуті знання у реальних життєвих ситуаціях, під час розв'язання практичних завдань та здатності визначати і обґрунтовувати власну життєву позицію.
Навчання фізики і астрономії полягає у формуванні та розвитку предметних і ключових компетентностей студентів, достатніх для засвоєння навчального предмета на рівні вимог Державного стандарту.
Завдання:
навчальний предмет «Фізика і астрономія» покликаний розв'язувати наступні завдання:
- Формування у студентів системи фізичних і астрономічних знань на основі сучасних теорій (наукових фактів, понять, теоретичних моделей, законів, принципів) і розвиток у них здатності застосовувати набуті знання в пізнавальній практиці; знань про природу походження об'єктів Всесвіту, їх фізичні властивості, закони руху й еволюцію, а також уявлень про походження, будову та еволюцію Всесвіту в цілому;
- Оволодіння студентами методологією природничо-наукової картини світу та застосування їх для пояснення різних фізичних та астрономічних явищ і процесів, фізичної природи небесних об'єктів та їх систем;
- Формування у студентів загальних методів та алгоритмів розв'язування задач та проблемних завдань різними методами із застосуванням законів фізики та інших природничих наук; евристичних прийомів пошуку розв'язку проблем адекватними засобами фізики й астрономії;
- Розвиток у студентів узагальненого експериментального вміння вести природничо-наукові дослідження методами наукового пізнання (планування експерименту, вибір методу дослідження, вимірювання, обробку та інтерпретацію одержаних результатів);
- Формування цілісного уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу та наукового світогляду студентів, розуміння ролі фізики і астрономії в пізнанні фундаментальних законів природи, використання яких є базою науково-технічного прогресу; розкриття значення фізичного й астрономічного знання в житті людини й суспільному розвитку, висвітлення етичних проблем наукового пізнання, формування екологічної культури людини засобами фізики й астрономії;
- Розвиток у студентів навичок пізнавальної діяльності у процесі навчання фізики й астрономії.
Очікуваними результатами є:
- знаннєвий компонент (знання і розуміння перебігу фізичних і астрономічних явищ та процесів);
- діяльнісний компонент (здатність застосовувати знання, уміння, навички, способи діяльності до розв’язання проблем, реальних життєвих ситуацій);
- ціннісний компонент (емоційно-ціннісне ставлення щодо об’єктів навчальної діяльності, сукупність ціннісних орієнтацій, мотивація, інтерес, готовність до навчання).
Формування ключових компетентностей
Програма навчального предмету
Курс |
№ | Тема | Контроль |
І курс | Вступ | Вступ | |
І курс | Тема 1. | Кінематика | Підсумковий тест |
І курс | Тема 2. | Динаміка | Підсумковий тест |
І курс | Тема 3. | Закони збереження | Підсумковий тест |
І курс | Тема 4. | Основи МКТ | Підсумковий тест |
І курс | Тема 5. | Основи термодинаміки | Підсумковий тест |
І курс | Тема 6. | Агрегатний стан речовини та фазові переходи | Підсумковий тест |
І курс | Тема 7. | Електричне поле | Підсумковий тест |
І курс | Тема 8. | Закони постійного струму | Підсумковий тест |
І курс | Тема 9. | Електричний струм в різних середовищах | Підсумковий тест |
І курс | Тема 10. | Магнітне поле та електромагнітна індукція | Підсумковий тест |
ІІ курс | Тема 11. | Механічні коливання та хвилі | Підсумковий тест |
ІІ курс | Тема 12. | Електромагнітні коливання та хвилі | Підсумковий тест |
ІІ курс | Тема 13. | Оптика | Підсумковий тест |
ІІ курс | Тема 14. | Квантові властивості світла |
Веб-квест «Хвильові і квантові властивості світла» Веб-квест «Фундаментальні взаємодії в природі» |
Сайт для підтримки дистанційного навчаня на період карантину березень - червень 2020 року
Астрономічний складник
Курс |
Розділ | Години | Тема | Контроль |
І курс | Лекція | 2 | Небесні світила й небесна сфера. Сузір'я. Визначення відстаней до небесних світил. Небесні координати. | |
І курс | Лекція | 2 | Закони Кеплера та їх зв'язок із законами Ньютона. Видимі рухи Сонця та планет. Астрономія та визначення часу. Календар | |
ІІ курс | Розділ 1. | 10 | Фізика зір і міжзоряного середовища |
Робочий аркуш «Зорі, їх види. Зоряні скупчення» |
ІІ курс | Розділ 2. | 10 | Галактики | Підсумковий тест |
ІІ курс | Розділ 3. | 12 | Елементи космології |
Теми лабораторних занять
Творчі завдання
- Проекти
- Доповнена реальність або AR-технології
- Інтерактивності H5P Learning Apps Easelly ThingLink
Семестровий контроль
Курс | Семестр |
І курс | І семестр |
І курс | ІІ семестр |
ІІ курс | ІІІ семестр |
Джерела
-
Підручник Фізика і астрономія 10 клас Т.М. Засєкіна, Д.О. Засєкін (профільний рівень)
- Фізика і астрономія. Профільний рівень. 11 клас. Т.М. Засєкіна
-
Фізика і астрономія. Рівень стандарту. 11 клас. В.Д. Сиротюк
- Фізика і астрономія. Рівень стандарту. 11 клас. Головко М. В.
-
Фізика - збірник задач із розв’язками для підготовки до ЗНО - С.І. Семенюк - Богдан 2017
-
Підручник з Астрономії (рівень стандарту). 11 клас. Пришляк М. П. - Нова програма
-
Підручник з Астрономії. 11 клас. Сиротюк В. Д. - Нова програма