Зареєстровано Затверджено
в Міністерстві України Наказ Міносвіти
і науки України
09.09.04
№ 1121 ∕ 9720 20.07.04 № 607
Положення
про навчальні кабінети
загальноосвітніх навчальних закладів
1. Загальні положення.
Положення про
навчальні кабінети ( далі
– кабінети ) розроблено
відповідно до Закону
України „ Про загальну
середню освіту ” та
інших законодавчих актів
України.
Дія цього
Положення поширюється на
навчальні кабінети, що
існують і створюються
у загальноосвітніх навчальних
закладах.
Це Положення
визначає загальні та
спеціальні вимоги до
матеріально – технічного
оснащення кабінетів згідно
із санітарно – гігієнічними правилами
та нормами і
є обов’язковим для
їх організації в
загальноосвітніх навчальних закладах
( далі – заклади )
незалежно від типу
та форми власності.
Кабінетом вважається
класна кімната закладу
зі створеним навчальним
середовищем, оснащеним сучасними
засобами навчання та
шкільним обладнанням.
2. Мета, завдання
та основні форми
організації навчальних кабінетів.
2.1.
Основна мета створення
кабінетів полягає у
забезпеченні оптимальних умов
для організації навчально – виховного процесу
та реалізації завдань
відповідно до Державного
стандарту базової і
повної освіти, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів
України від 14
січня 2004 року
за № 24.
2.2. Завданням
функціонування навчальних кабінетів
є створення передумов
для:
організації індивідуального та диференційованого навчання;
реалізації практично – дійової і
творчої складових змісту
навчання;
забезпечення в
старшій школі профільного
і поглибленого навчання;
організації роботи
гуртків та факультативів;
проведення засідань
шкільних методичних об’єднань;
індивідуальної підготовки
вчителя до занять
та підвищення його
науково – методичного рівня.
2.3. Перед
початком навчального року
проводиться огляд кабінетів
з метою визначення
стану готовності їх
до проведення занять.
2.4. Державні санітарні правила
і норми облаштування,
утримання загальноосвітніх навчальних
закладів та організації
навчально – виховного процесу мають
відповідати вимогам, затвердженим
постановою Головного санітарного
лікаря України від
14.08.3001 № 63 ( далі
– ДСанПіН 5.5.2.008-01 ), та ДБН
В.2.2-3-97 „ Будинки та
споруди навчальних закладів ”.
3.
Типи навчальних кабінетів.
3.1. Організація
навчальних кабінетів передбачає:
визначення предметної
специфіки;
розміщення кабінетів;
оснащення засобами
навчання та шкільним
обладнанням за єдиними
вимогами до упорядкування
та удосконалення організаційно – педагогічних умов
функціонування цих кабінетів.
3.2. У
закладі можуть створюватись
такі типи навчальних
кабінетів:
кабінети з
окремих предметів;
комбіновані кабінети
з декількох споріднених
предметів – класна
кімната з набором
навчально – методичної
інформації та матеріально – методичного забезпечення
для декількох предметів.
3.3. У
закладах створюються кабінети:
фізики, інформатики, біології, хімії, майстерень
трудового навчання, обслуговуючої
праці з лабораторними
приміщеннями, що прилягають
до цих кабінетів,
спортивні, актові зали
та інші кабінети
відповідно до умов
і потреб закладу.
Лабораторні приміщення
повинні мати вихід
до кабінету та
окремий вихід у
коридор чи на
подвір’я школи.
3.4. Переважно
у початкових школах
і загальноосвітніх навчальних
закладах з малою
наповнюваністю класів можуть
створюватися комбіновані кабінети
для викладання споріднених
предметів.
Найбільш доцільним
є поєднання предметів,
що належать до
однієї освітньої галузі,
мають споріднене обладнання,
наприклад хімії та
біології, фізики й
астрономії, біології і
природознавства,
правознавства та історії,
мови й літератури
тощо.
3.5. Майстерні
для проведення занять з
технічних та обслуговуючих
видів праці і
комбіновані кабінети розміщують
на першому поверсі,
як правило, ізольовано
від інших основних
приміщень, і вони
повинні мати окремий
вихід на шкільне
подвір’я.
3.6. У
загальноосвітніх навчальних закладах
з допрофесійним або
професійним навчанням обладнують
кабінет з відповідних
навчальних дисциплін ( за
умови, що школа
не обслуговується міжшкільним
навчально – виробничим комбінатом
).
3.7. Фізкультурно – спортивні зали належить
розміщувати не вище
другого поверху, актові
– не вище
третього згідно з
ДБН В.2.2-3-97 п.3.8.
3.8. Для
дотримання безпечності руху
учнів під час
перерв, розміщення кабінетів ( якщо
у школі існує
кабінетна система ) на
поверхах здійснюється шляхом
поєднання на одному
поверсі ( в одному
блоці або секції
закладу ) кабінетів для 5
– 9 класів, для 10
– 12 класів –
на іншому ( в
іншому блоці або
секції ).
Класні кімнати
для учнів перших
класів слід розміщувати
не вище другого
поверху, а 2 – 4 –
не вище третього
згідно з ДБН
В.2.2-3-97 п. 3.29.
3.9. Розташування кабінетів може
змінюватись відповідно до
зміни спеціалізації навчального
закладу, співвідношення класів
та кількості учнів
у них чи
з інших причин.
Читати далі
|