Група вчених з Мічиганського університету (MSU) цього тижня опублікувала статтю про потенціал використання прозорих сонячних батарей в науковому журналі Nature Energy. Ґрунтуючись на спостереженнях поточного стану нової фотовольтаїчної технології, вони прийшли до висновку, що широке її використання поряд зі звичайними сонячними панелями на дахах, може практично на половину задовольнити енергопотреби США.
«Ми провели аналіз їх потенціалу, в ході якого з’ясувалось, що при поглинанні лише невидимого спектру сонячного випромінювання ці пристрої можуть виробляти, обсяг енергії, який можна порівняти з традиційними даховими сонячними батареями. При цьому вони розширюють можливості сонячної енергетики, дозволяючи перетворити на ефективні джерела енергії будівлі, автомобілі та мобільну електроніку», – пише проффесор Річард Лант, один з авторів дослідження.
Новий іонний двигун X3, розроблений дослідниками з Мічиганського університету за участі фахівців НАСА і американських ВВС, під час випробувань продемонстрував рекордні на сьогоднішній день показники вихідної потужності і сили створюваної ним тяги. Ці випробування проводились у вакуумній камері Дослідницького центру НАСА імені Гленна, вихідна потужність двигуна X3 склала 102 кВт, а сила створюваної ним тяги – 5.4 Ньютона. Для порівняння, попередній рекорд сили тяги, створюваної двигуном на основі ефекту Холла, дорівнював 3.3 Ньютона.
Двигун X3 є іонним двигуном, що створює тягу за рахунок прискорення електрично заряджених іонів, одержуваних шляхом іонізації атомів палива. В даний час двигун X3 може працювати на рівні потужності до 100 кВт, споживаючи електричний струм, силою до 260 ампер. А максимальна потужність, на яку спочатку розраховувалась конструкція двигуна X3, становить 200 кВт. За попередніми розрахунками, двигун Холла X3 зможе розігнати космічний корабель, на якому він буде встановлений, до швидкості 40 кілометрів на секунду, в той час, як традиційні реактивні двигуни, що використовують хімічну енергію спаленого палива, зможуть забезпечити розгін космічного корабля лишп до швидкості 5 кілометрів на секунду. При цьому, двигун X3 має мінімум десятикратну перевагу перед традиційним “хімічним” реактивним двигуном ефективності використання палива.