8/8
|
Учень/учениця
Знаннєвий компонент:
розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних та електромагнітних хвиль;
формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону);
знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій, залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти.
Діяльнісний компонент:
використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів;
порівнює властивості звукових та електромагнітних хвиль різних частот.
Ціннісний компонент:
оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми;
пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій
|
Виникнення і поширення механічних хвиль. Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону.
Інфра- та ультразвуки.
Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі.
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль.
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій.
Лабораторні роботи
№ 6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів
Демонстрації
- Поширення механічних коливань у пружному середовищі.
- Залежність гучності звуку від амплітуди коливань.
- Залежність висоти тону від частоти коливань.
- Випромінювання і поглинання електромагнітних хвиль.
- Шкала електромагнітних хвиль
|