Розділ 3. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ |
||
Орієнтовна кількістьсть годин |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів | Зміст навчального матеріалу |
8/8 |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних та електромагнітних хвиль; формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону); знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій, залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти.
Діяльнісний компонент: використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів; порівнює властивості звукових та електромагнітних хвиль різних частот.
Ціннісний компонент: оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми; пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій |
Виникнення і поширення механічних хвиль. Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону.
Інфра- та ультразвуки.
Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі.
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль.
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій.
Лабораторні роботи № 6. Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів
Демонстрації
|
1 |
Захист навчальних проектів |
|
|
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на дотримання безпеки життєдіяльності і гігієни слуху; значення звуків у житті людини та толерантне поводження і допомога людям з вадами слуху; вплив, захист та значення для розвитку суспільства сучасних засобів зв’язку тощо |