Учень:
називає види механічних коливань і механічних хвиль, вчених, які зробили вагомий внесок у становлення теорії коливань, види електромагнітних хвиль за їх довжиною (частотою), основні елементи коливального контуру і приймача радіохвиль;
наводить приклади проявів і застосувань коливальних і хвильових явищ у природі й техніці, застосування електромагнітних хвиль;
розрізняє поперечну і повздовжню хвилі,
основні характеристики і властивості електромагнітних хвиль різного діапазону;
формулює ознаки гармонічних коливань;
записує рівняння гармонічних коливань і формулу періоду коливань в коливальному контурі;
може
описати основні характеристики коливального і хвильового рухів, власні й вільні коливання, коливання маятника, поширення пружної хвилі, перетворення енергії в коливальному контурі на основі закону збереження і перетворення енергії, утворення і поширення електромагнітних хвиль;
обґрунтовувати механічну хвилю як особливий вид руху на прикладі передачі коливань у пружному середовищі, екологічні проблеми, пов’язані з використанням радіотехнічних пристроїв;
характеризувати суть методу фізичних ідеалізацій на прикладі гармонічних коливань, швидкість поширення, довжину і період електромагнітної хвилі як фізичні величини;
порівняти параметри коливань за їх рівняннями руху, властивості електромагнітних хвиль залежно від довжини хвилі;
представляти електромагнітну хвилю схематично;
оцінити внесок вітчизняної науки в розвиток радіотехніки;
систематизувати знання про електромагнетизм як фізичну теорію;
здатний
спостерігати затухаючі коливання маятника, електромагнітні коливання, користуючись осцилографом;
користуватися радіотехнічними пристроями; визначати період коливань математичного маятника, довжину електромагнітної хвилі за її частотою;
дотримуватися правил проведення спостережень коливальних і хвильових процесів, а також правил безпеки життєдіяльності під час роботи з радіотехнічними приладами;
досліджувати залежність періоду коливань математичного маятника від довжини;
може
розв’язувати задачі, застосовуючи основні поняття гармонічних коливань, формулу взаємозв’язку довжини, періоду і швидкості поширення хвилі;
представляти отримані результати графічно і за допомогою формул.