Коливання і хвилі
Учень:
називає види механічних коливань і механічних хвиль, вчених, які зробили вагомий внесок у становлення теорії
коливань, види електромагнітних хвиль за їх довжиною (частотою), основні елементи коливального контуру і
приймача радіохвиль;
наводить приклади проявів і застосувань коливальних і хвильових явищ
у природі й техніці, застосування електромагнітних хвиль;
розрізняє поперечну і повздовжню хвилі, основні характеристики і властивості електромагнітних хвиль різного
діапазону;
формулює
ознаки гармонічних коливань;
записує
рівняння гармонічних коливань і формулу періоду коливань в коливальному
контурі;
може
описати основні характеристики
коливального і хвильового рухів, власні й вільні коливання, коливання
маятника, поширення пружної хвилі, перетворення енергії в коливальному контурі на основі закону збереження і перетворення енергії, утворення і поширення
електромагнітних хвиль;
обґрунтовувати механічну хвилю як особливий вид руху на прикладі
передачі коливань у пружному середовищі, екологічні проблеми, пов’язані з
використанням радіотехнічних пристроїв;
характеризувати суть методу фізичних ідеалізацій на прикладі гармонічних
коливань, швидкість поширення, довжину і період електромагнітної хвилі як
фізичні величини;
порівняти параметри коливань за їх
рівняннями руху, властивості електромагнітних хвиль залежно від довжини хвилі;
представляти електромагнітну хвилю
схематично;
оцінити внесок вітчизняної науки
в розвиток радіотехніки;
систематизувати знання про
електромагнетизм як фізичну теорію;
здатний
спостерігати затухаючі коливання маятника, електромагнітні коливання, користуючись
осцилографом;
користуватися радіотехнічними
пристроями; визначати період коливань математичного маятника, довжину
електромагнітної хвилі за її частотою;
дотримуватися правил проведення спостережень коливальних і хвильових
процесів, а також правил безпеки життєдіяльності під час роботи з
радіотехнічними приладами;
досліджувати залежність періоду коливань математичного маятника від довжини;
може
розв’язувати задачі, застосовуючи основні поняття гармонічних
коливань, формулу взаємозв’язку довжини, періоду і швидкості поширення хвилі;
представляти отримані результати
графічно і за допомогою формул.
|