Учень:
називає основні етапи становлення вчення про магнетизм, його творців, умови виникнення явища електромагнітної індукції;
![]()
наводить приклади сили Ампера, сили Лоренца, дії закону електромагнітної індукції, трансформаторів, магнетиків у природі й техніці;
розрізняє електричне і магнітне поля та джерела їх утворення, ЕРС індукції і ЕРС джерела струму;
формулює означення сили Ампера і сили Лоренца та правила визначення їхніх напрямків дії, закон електромагнітної індукції, правило визначення напрямку індукційного струму і
записує формули названих вище законів;
може
описати механізми намагнічування речовини, утворення ЕРС індукції;
обґрунтовувати вплив магнітного поля на живі організми;
характеризувати фізичні величини: ЕРС індукції, індуктивність, магнітну індукцію;
пояснити принцип дії і будову генератора змінного струму, підвищувального і понижувального трансформаторів;
здатний
спостерігати прояви магнітних явищ у природі;
визначати напрямки дії сил Ампера і Лоренца та індукційного струму в конкретних прикладах та користуватися відповідними правилами роботи з ними;
оцінити історичний характер становлення знань про електрику і магнетизм;
робити висновок про соціальну обумовленість розвитку фізичних знань;
може
розв’язувати задачі, застосовуючи закон про електромагнітну індукцію;
графічно представляти результати визначення напрямків магнітного поля, сил Ампера і Лоренца, індукційного струму; систематизувати знання про електричне і магнітне поля і їх взаємозв’язок;
досліджувати екологічні проблеми, пов’язані з виробництвом, передачею та застосуванням електричної енергії в регіоні.
Контрольна робота