Електромагнітне поле
Учень:
називає основні
етапи становлення вчення про магнетизм, його творців, умови виникнення явища
електромагнітної індукції;
наводить приклади сили Ампера, сили Лоренца, дії закону
електромагнітної індукції, трансформаторів, магнетиків у природі й техніці;
розрізняє електричне і магнітне
поля та джерела їх утворення, ЕРС індукції і ЕРС джерела струму;
формулює означення сили Ампера і сили Лоренца та правила визначення їхніх напрямків дії,
закон електромагнітної індукції, правило визначення напрямку індукційного
струму і
записує формули
названих вище законів;
може
описати механізми намагнічування
речовини, утворення ЕРС індукції;
обґрунтовувати вплив магнітного поля на живі організми;
характеризувати фізичні величини: ЕРС індукції, індуктивність, магнітну
індукцію;
пояснити принцип дії і будову
генератора змінного струму, підвищувального і понижувального трансформаторів;
здатний
спостерігати прояви магнітних явищ у
природі;
визначати напрямки
дії сил Ампера і Лоренца та індукційного струму в конкретних прикладах та
користуватися відповідними правилами роботи з ними;
оцінити
історичний характер становлення знань про електрику і магнетизм;
робити висновок про соціальну обумовленість розвитку фізичних знань;
може
розв’язувати задачі, застосовуючи
закон про електромагнітну індукцію;
графічно представляти результати визначення
напрямків магнітного поля, сил Ампера і Лоренца, індукційного струму; систематизувати
знання про електричне і магнітне поля і їх взаємозв’язок;
досліджувати екологічні проблеми, пов’язані з виробництвом, передачею
та застосуванням електричної енергії в регіоні.
Контрольна робота
|