Електричне поле і електричний струм
Електричний струм за напрямом протікає від позитивного полюса джерела живлення до негативного
Учень:
називає основні етапи становлення вчення про електрику і магнетизм, його творців, основні елементи електричного кола, носії електричного струму в різних провідниках, допустимі норми безпечної життєдіяльності людини при роботі з електричними пристроями;
наводить приклади практичних застосувань електричних конденсаторів, реостатів, дільників напруги, напівпровідникових приладів та їх застосувань у побуті й техніці;
розрізняє ЕРС і напругу, види електропровідності напівпровідників;
формулює закон Ома для повного кола та записує його формулу;
може
описати механізм електропровідності металів і напівпровідників р- і n-типу, p-n-переходу,
обґрунтовувати вплив електричного поля на живі організми;
характеризувати напруженість і потенціал електричного поля, електроємність, ЕРС джерела струму як фізичні величини; пояснити принцип дії джерела електричного струму, напівпровідникового діода; порівняти вольт-амперні характеристики резистора і напівпровідникового діода;
здатний
спостерігати прояви електричних явищ у природі, картини ліній напруженості електричного поля;
користуватися амперметром, вольтметром,
дотримуватися правил роботи з ними;
визначати силу струму, напругу і електроємність та оцінити похибки вимірювання;
робити висновок про історичний характер фізичного пізнання;
може
розв’язувати задачі, застосовуючи формули для визначення напруженості електричного поля, ємності конденсатора, енергії зарядженого конденсатора, закону Ома для повного кола; представляти результати експерименту з дослідження електричних кіл;
систематизувати знання про електричні поля та закони постійного струму;
досліджувати екологічні проблеми регіону, пов’язані з виробництвом, передачею і споживанням електричної енергії.
Контрольна робота по темі "Електричне поле і електричний струм"