Атомна і ядерна фізика
Учень:
називає основні етапи розвитку
фізики атома і ядра атома та її творців, загальні параметри атомних
електростанцій України;
наводить приклади застосування радіоактивних ізотопів у виробництві та
в інших науках;
розрізняє природну і штучну
радіоактивність, ядерні реакції поділу важких ядер і синтезу ядер легких
ізотопів; формулює постулати Бора і записує їх;
може
описати дослід Резерфорда і
механізми походження різних видів випромінювання;
обґрунтовувати можливість вивільнення атомної енергії та робити висновок про
сучасні екологічні проблеми її використання;
характеризувати ядерну модель атома,
будову атома ядра,
порівнювати властивості протонів і
нейтронів;
пояснити природу радіоактивного
випромінювання, механізм ядерних реакції поділу і синтезу;
здатний
спостерігати і користуватися фотографіями треків елементарних частинок і
визначати їх масу, енергію і електричний заряд;
оцінити внесок українських учених у дослідження будови атомів і
ядер атомів та становлення атомної енергетики;
користуватися побутовим
дозиметром, дотримуючись правил роботи з
ним;
робити висновок про історичний характер та суспільну
обумовленість розвитку фізичної науки;
може
розв’язувати прості задачі, застосовуючи
формулу взаємозв’язку маси і енергії;
представляти результати вимірювання
радіоактивного фону у вигляді радіологічної карти місцевості;
досліджувати й узагальнювати екологічні проблеми регіону,
пов’язані із природним і техногенним радіоактивним фоном та застосуванням
радіоактивних ізотопів і рентгенівського випромінювання в медицині й на виробництві.
Контрольна робота
|