Учень:
називає основні етапи розвитку фізики атома і ядра атома та її творців, загальні параметри атомних електростанцій України;
наводить приклади застосування радіоактивних ізотопів у виробництві та в інших науках;
розрізняє природну і штучну радіоактивність, ядерні реакції поділу важких ядер і синтезу ядер легких ізотопів; формулює постулати Бора і записує їх;
може
описати дослід Резерфорда і механізми походження різних видів випромінювання;
обґрунтовувати можливість вивільнення атомної енергії та робити висновок про сучасні екологічні проблеми її використання;
характеризувати ядерну модель атома, будову атома ядра,
порівнювати властивості протонів і нейтронів;
пояснити природу радіоактивного випромінювання, механізм ядерних реакції поділу і синтезу;
здатний
спостерігати і користуватися фотографіями треків елементарних частинок і визначати їх масу, енергію і електричний заряд;
оцінити внесок українських учених у дослідження будови атомів і ядер атомів та становлення атомної енергетики;
користуватися побутовим дозиметром, дотримуючись правил роботи з ним;
робити висновок про історичний характер та суспільну обумовленість розвитку фізичної науки;
може
розв’язувати прості задачі, застосовуючи формулу взаємозв’язку маси і енергії;
представляти результати вимірювання радіоактивного фону у вигляді радіологічної карти місцевості;
Контрольна роботадосліджувати й узагальнювати екологічні проблеми регіону, пов’язані із природним і техногенним радіоактивним фоном та застосуванням радіоактивних ізотопів і рентгенівського випромінювання в медицині й на виробництві.