Орієнтовна кількістьсть годин
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Зміст навчального матеріалу
|
1
|
Учень/учениця
Знаннєвий компонент:
знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця.
Діяльнісний компонент:
дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням.
Ціннісний компонент:
усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики, відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті
|
Фізика як навчальний предмет у школі.
Фізичні прилади, фізичний експеримент і фізичні досліди. Правила безпеки під час роботи з фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті
|
7
|
Учень/учениця
Знаннєвий компонент:
називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ;
наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл та фізичних величин;
знає символи та одиниці основних фізичних величин.
розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; розуміє відмінності між речовиною і полем.
Діяльнісний компонент:
записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць;
користується найпростішими засобами вимірювання, визначає ціну поділки шкали;
порівнює значення фізичних величин;
вимірює лінійні розміри тіл, об’єми твердих тіл, рідин і сипких матеріалів;
проводить досліди (індивідуально та в групі) за власним планом або за інструкцією з допомогою вчителя, аналізує результати, робить висновки.
Ціннісний компонент:
усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними;
висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля
|
Фізика як фундаментальна наука про природу.
Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення. Початкові відомості про будову атома.
Фізичні тіла й фізичні явища.
Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
Лабораторні роботи
№ 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.
№ 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.
№ 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.
Демонстрації
- Приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо.
- Моделі молекул.
- Приклади застосування фізичних явищ у техніці.
- Засоби вимірювання
|