1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту", Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24 (далі - Державний стандарт базової і повної середньої освіти), підпункту 3 пункту 1 додатка 2 "Завдання і заходи з виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року" до Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 561, Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20 липня 2004 року № 601, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 вересня 2004 року за № 1121/9720.
1.2. Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до розташування, матеріально-технічного обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з природничо-математичних предметів (далі - кабінети з ПМП) і є обов'язковим для використання в загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від типу та форми власності.
1.3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
засоби навчання та обладнання - навчально-наочні посібники, технічні засоби навчання, обладнання навчального, загального та спеціального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів;
кабінет з ПМП - приміщення загальноосвітнього навчального закладу, оснащене сучасними засобами навчання та шкільним обладнанням, у якому проводиться навчально-виховна робота з учнями відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, навчальних планів та програм, а також науково-методична робота з природничо-математичних предметів: кабінет (лабораторія) біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет (лабораторія) фізики, кабінет (лабораторія) хімії.
Навчальна програма з фізики для 7-9 класів підготовлена робочою групою у складі: О.І. Ляшенко, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України (керівник групи); В.Г. Бар’яхтар, доктор фізико-математичних наук, професор, академік НАН України; Л.Ю. Благодаренко, доктор педагогічних наук, доцент; М.В. Головко, кандидат педагогічних наук, доцент; Ю.І. Горобець, доктор фізико-математичних наук, професор, член-кореспондент НАПН України; Т.М. Засєкіна, учитель фізики, кандидат педагогічних наук; В.Д. Карасик, учитель фізики, Заслужений учитель України, переможець Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2005"; О.В. Ліскович, завідувач лабораторії Миколаївського ОІППО; М.Т. Мартинюк, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України; І.Ю. Ненашев, учитель фізики, лауреат Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-1996"; Н.А. Охрименко, методист Донецького ОІППО; В.Д. Сиротюк, доктор педагогічних наук, професор; М.І. Шут, доктор фізико-математичних наук, професор, академік НАПН України.
Усього 70 год, 2 год на тиждень, із них – 3 год резервний
час
Предмет «Природознавство» в 5 класі продовжує курс природознавства початкової школи. Передбачається, що здобуття нових знань, а також узагальнення, розширення і поглиблення природничих знань, умінь і навичок, набутих у початковій школі, забезпечать достатню основу для вивчення біології, хімії, географії, фізики як самостійних предметів у 6-9 класах.
Актуальність проблеми зумовлена необхідністю пошуків
різноманітних форм і методів використання комп’ютера в навчально-виховному
процесі у школі з тим, щоб зробити уроки з фізики по справжньому продуктивними,
процес навчання цікавим, здійснювати диференційований підхід до навчання,
об'єктивно і своєчасно проводити контроль і підведення підсумків.
Мета дослідження – проаналізувати комп’ютерні технології в навчально-виховному
процесі на уроках фізики.
Об’єкт дослідження – сучасні технології навчання з використання коп’ютера в навчально-виховному
процесі у школі.
Предмет дослідження – форми і методи використання комп’ютера і комп’ютерних
технологій в навчальному процесі в школі на уроках фізики.
Гіпотеза дослідження – впровадження в навчально-виховний процес
загальноосвітніх шкіл різнобічних форм і методів роботи з використанням
комп’ютера і комп’ютерних технологій сприяє розвитку самостійності, активності
учнів, залучає і привчає їх до пошукової творчої діяльності, розвиває уяву і
модельне бачення.
Завдання дослідження:
Надати поняття нових інформаційних технологій навчання.
Визначити задачі та технічне забезпечення навчання в
комп’ютерному середовищі.
Проаналізувати використання сучасних інформаційних
технологій в освіті і принципи впровадження комп'ютерів в навчальний процес.
Дослідити шляхи використання комп’ютера і комп’ютерних
технологій на уроках фізики у сучасній школі.
Розкрити форми і методи використання комп'ютера і
комп'ютерних технологій в навчальному процесі в школі на уроках фізики.
Сьогодні, коли навколо йде
безперервна комп'ютеризація, ми захоплюємося красою і багатством створеного
Людиною-Творцем Комп'ютерного Всесвіту. Наш з учнями освітній простір - це
гармонійний синтез інформаційних технологій і творчості.
Опис власного педагогічного досвіду вчителя фізики Охотник Галини Григорівни
«Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики»
Об’єкт дослідження: інформаційно-комунікаційні технології на уроках фізики.
Мета дослідження: з’ясувати місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій в процесі викладання фізики в школі; дослідити використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики.
Актуальність та ідея досвіду: Стрімкий перехід сучасного суспільства до ери глобальної комп’ютеризації не може не викликати змін у викладанні навчальних предметів, в тому числі фізики. Сучасний світ вимагає від сучасної молоді вміння користуватись комп’ютерною технікою, володіти певними знаннями новітніх інформаційних технологій і застосовувати їх у різних сферах життєдіяльності. Досить актуальне упровадження нових технологій у навчальний процес сприяє всебічному розвитку особистості, активізує навчальну діяльність учнів, сприяє творчому зросту дитини.