Розділ 1.
«Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання»
Учень /учениця
Знає й розуміє:
правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця; інструкції до приладів та установок.
Сутність методів наукового пізнання; характерні ознаки фізичних явищ і їхню відмінність від інших явищ; основні види фізичних явищ, їхні приклади;
призначення засобів вимірювання, відмінність міри й вимірювального приладу;
поняття «точність вимірювання»; видатних вітчизняних і зарубіжних фізиків;
розрізняє речовину й поле як фізичні види матерії.
Уміє:
записувати значення фізичної величини, використовуючи стандартну форму числа й префікси для утворення кратних і частинних одиниць; порівнювати значення фізичних величин;
вимірювати час, лінійні розміри, площу поверхні й об’єм твердих тіл, рідин і сипких матеріалів найпростішими методами (рядів, мікрофотографій тощо);
оцінювати точність вимірювання за абсолютною та відносною похибками.
Виявляє ставлення й оцінює:
необхідність вивчати фізику; роль шкільного кабінету в навчанні фізики;
місце фізики в системі інших наук; історичну обумовленість фізичного пізнання, внесок зарубіжних і вітчизняних науковців у становлення й розвиток фізичної науки;
роль фізичного знання в різних галузях людської діяльності;
значення міжнародної системи одиниць;
достовірність одержаної інформації, етичність її використання
|