Головна » 2017»Липень»27 » Розроблений новий тип електричного двигуна для супутників
15:23
Розроблений новий тип електричного двигуна для супутників
Дана технологія, згідно з розрахунками математичної моделі, може забезпечити тягу, достатню для руху супутників стандарту CubeSat або супутників менших розмірів.
Сучасні мініатюрні супутники можуть виконувати майже всі ті ж завдання, які виконують і великі супутники, розмірами з автомобіль або автобус. Однак, такі крихітні космічні апарати потребують ефективного мініатюрного двигуна, який дозволить їм маневрувати і утримуватись на стабільній орбіті.
Іонні двигуни, що використовуються на великих космічних апаратах, мають дуже малу ефективність, коли їх розміри скорочуються до рівня використання на мікросупутниках. І технологія отримання реактивної тяги за рахунок електророспилювання феромагнітної рідини є досить перспективною з даної точки зору.
В традиційній технології електророспилення використовуються крихітні порожнисті голки, з кінчиків яких під впливом прикладеної напруги відбувається електростатичне розпилення крихітного потоку рідини. Але у цієї технології є і зворотна сторона медалі, голки є неміцними і дорогими у виробництві, вони легко забиваються і руйнуються.
Ферорідина являє собою магнітну рідину, яка обертається в магнітному полі. Додайте електричне поле, і кожен голчастий штир випускає струмінь іонів.
Для вирішення цієї проблеми дослідники створили новий вид двигуна, який під впливом прикладеного магнітного поля «сам себе збирає» зі свого ж палива, феромагнітної рідини. При цьому, двигун самовідновлюваний, феромагнітна рідина відновлює свою форму при спотворенні будь-яким зовнішнім впливом.
«Під впливом магнітного поля рідина приймає форму «їжака» з безліччю голок. А коли ми докладаємо до нього сильне електричне поле, кожна голка випромінює у простір крихітний потік іонізованої рідини.
Втрачена двигуном рідина поновлюється з резервуара і голки постійно відновлюють свою форму, що дозволяє з високою точністю регулювати тягу двигуна», — розповідає Брендон Джексон.
В даний час дослідна група вже визначила всі складні «зв’язки», що зв’язують силу магнітного, електричного поля і сили поверхневого натягу феромагнітної рідини.
Зараз Науково-дослідне управління ВПС США (Air Force Office of Scientific Research, AFOSR) уклало контракт з науковою групою, метою якого є продовження досліджень у даному напрямку.
В рамках цього контракту будуть проведені поглиблені вивчення динаміки процесів, що відбуваються в одній голці магнітної рідини, а після цього група приступить до створення прототипу нового двигуна, в якому буде використовуватись не менше 100 голок.
На додаток до розроблюваного космічного двигуна дана технологія електророзпилення феромагнітної рідини може бути використана і в безлічі інших галузей, включаючи спектрометрію, фармацевтичну промисловість, нановиробництво і т. п. А Мічиганський технологічний університет вже подав патентну заявку на свій винахід і чекає її найшвидшого схвалення.