Учителі в
роботі з обдарованими дітьми керуються класифікацією методів М. Лейтеса:
методевристичного дослідження;
метод конструювання правил (дослідження можуть бути створені, «відкриті» учнями);
метод гіпотез (конструювання
версій відповідей на поставлене вчителем запитання або проблему);
метод взаємного навчання («Почув ― і забув, побачив ― і запам’ятав, зробив ― і усвідомив, пояснив
комусь ― і зрозумів» (китайська мудрість));
метод учнівського планування (планування освітньої діяльності на визначений період (урок, день, тиждень
або з теми, розділу тощо));
метод створення освітніх програм учнями;
методи самоорганізації навчання можливо реалізувати за допомогою використання комп’ютера під час вивчення
теми з навчального предмета. Основну роботу зі складання програм можуть
виконувати й залюбки виконують самі учні. Учителі також розробляють тестові та
контрольні завдання, схеми і таблиці, презентації, відео– та аудіо ряд записів,
які можуть проробити, прослухати та продивитись на комп’ютері під час уроку;
метод дидактичної гри має найбільшу силу впливу на обдарованих дітей. За допомогою гри в них
розвиваються потенційні можливості, вони самореалізуються за умови, коли самі є
виконавцями та співавторами;
словесні методи. Серед
них найрезультативнішими виявилися методи бесіди (евристичної та аналітичної),
коментування та творчого переказу. Серед практичних потрібно обирати для роботи
з обдарованими дітьми лише проблемно – пошукові та творчого характеру
Інформаційні технології відкривають учням доступ до
нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи,
дають цілком нові можливості для творчості, дозволяють реалізувати нові форми і
методи навчання.
характерною ознакою XXI століття є істотне збільшення інтенсивності людської
діяльності у всіх сферах життя. Це вимагає від людини універсальності в усьому:
володіти декількома професіями, багатьма мовами, уміти працювати зі складною
технікою. Життєву активність за цих умов може зберегти тільки та людина, що
здатна до самоосвіти і самовдосконалення, що вміє брати на себе
відповідальність, організовувати свою роботу.
Урок ― це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його
інтелектуального багатства, показник його кругозору, ерудиції (Василь
Сухомлинський)