Комп’ютерна підтримка:
·
Програма
ФІЗИКОН „Відкрита фізика”;
·
Велика
дитяча електронна енциклопедія
„Фізика”;
·
Велика
енциклопедія Кирила та
Мефодія 2005.
Структура:
- Мотивація учбової
діяльності учнів.
- Робота в
групах.
- Робота з
програмою ФІЗИКОНА „Відкрита фізика”.
- Презентація теми
„Світлові кванти”.
- Робота з
„Великою електронною енциклопедією. Фізика.”
- Презентація таблиці.
- Оцінювання досягнень учнів.
- Підведення підсумків.
Зміст і
методи роботи:
1.
Повідомлення учням
ходу проведення уроку,
форм і методів
роботи на уроці
з комп’ютерною підтримкою.
2.
Робота в групах з
питань:
Теплове випромінювання тіл.
модель абсолютно чорного
тіла
спектральне розподілення випромінювання чорного
тіла
Фотоефект. Фотони.
схема дослідної установки
для вивчення фотоефекту
Хвильові
властивості мікрочастинок. Дифракція
електронів.
спрощена схема дослідів
Дж. Томсона по дифракції
електронів
дифракція електронів на
щілині
дифракція електронів на
двох щілинах
План роботи: теорія →
питання → задачі
→ задачі з розв’язками → журнал.
Робота з
моделями програми „Відкрита
фізика”:
Модель 5.1.
Фотоефект. Дослідити залежність сили
фотоструму від напруги, довжини
хвилі, потужності світлового потоку.
Модель 5.3.
Хвильові властивості частинок. Дослідити вид
дифракційної картини електронів на
одній, двох щілинах
зі зміною ширини
щілини.
Модель 5.4.
Дифракція електронів. Дослідження дифракційної картини
електронів зі зміною
швидкості електронів та
періоду дифракційної решітки
Модель 5.5.
випромінювання абсолютно чорного
тіла. Дослідити випромінювання абсолютно чорного
тіла в залежності від
довжини або частоти хвилі
3.
Ознайомлення з
проектом теми „Світлові
кванти” (виконаному на
домашньому комп’ютері) з
послідуючим обговоренням.
4.
Повідомлення інформації про
вчених – фізиків, які внесли
певний вклад у формування розділу
фізики „Світлові кванти”.
(Велика дитяча
електронна енциклопедія „Фізика”;
Велика енциклопедія Кирила
та Мефодія 2005).
Олександр Григорович Столєтов
Макс Планк
Петро Миколайович Лєбєдєв
Альберт Ейнштейн
5.
Прослуховування повідомлення
учнів щодо суті
„ультрафіолетової
катастрофи” кінця ΧIΧ ст.
6.
Ознайомлення з
узагальнюючою таблицею різних
видів взаємодії світла
з речовиною.
Під
терміном „ світло ” розумітимемо електромагнітне випромінювання, довжини
хвиль якого у
вакуумі лежать у
діапазоні від 10-2 до 107
нм ( 1см ), тобто
інфрачервоне, видиме, ультрафіолетове, рентгенівське
випромінювання, а також
гамма – випромінювання.
У процесі
взаємодії світла з
речовиною проявляються його
квантові властивості. Згідно
з квантовою теорією
ця взаємодія зводиться
до взаємодії фотонів
з атомами, молекулами,
ядрами та іншими
частинками речовини. Результат
цієї взаємодії залежить
від значення енергії
фотона і від
властивостей речовини ― її
стану, зв’язку між
її частинками тощо.
під час взаємодії
з речовиною фотон
завжди зникає (поглинається), віддаючи
свою енергію, масу
й імпульс речовині
(атому, молекулі чи
ядру). Це спричиняє збудження
атомів, молекул (або
ядер) з наступним
випромінюванням ними світла
(розсіювання світла, теплове
випромінювання); вибивання частинок
з речовини; різного
роду фото реакції та
взаємоперетворення. При цьому
завжди виконуються закони
збереження енергії й
імпульсу.
7.
Оцінювання досягнень
учнів за допомогою
електронного журналу. Самооцінювання.
8.
Підведення підсумків.
9.
Домашнє завдання.
Повторити тему
„Будова атома”
|