Охотник Галина Григорівна    
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Методичні матеріали [21]
Відкриті уроки [5]
Корисні та цікаві матеріали [5]
Хмаринка тегів
Міні-чат
Конкурси

конкурс сайтов
Наше опитування
Ви, відвідувач сайту:
Всього відповідей: 543
Статистика
Форма входу
Соціальні мережі
Популярні програми
Головна » Статті » Відкриті уроки

Спектри поглинання та випромінювання. Спектральний аналіз та його застосування

Знати:

1.      Поняття  спектрального  аналізу.

2.      Спектральні  апарати:  спектроскоп  та  спектрограф.

3.      Види  спектрів  випромінювання:  суцільний,  лінійчатий,  смугастий.

4.      Закон  Кірхгофа.

5.      Спектри  поглинання.

6.      Застосування  спектрального  аналізу  в  техніці.

Вміти:

1.      Пояснювати  чим  відрізняються  спектри  випромінювання:  суцільний,  лінійчатий,  смугастий.

2.      чим  відрізняються  спектри  випромінювання  від  спектрів  поглинання.

Структура  та  основний  зміст  уроку:

I.             мотивація  навчальної  діяльності  учнів.  Актуалізація  опорних  знань.

·         Перегляд  відеофрагменту  Scale”.

·         Фронтальне   опитування  по  основним  питання,  поняттям  та  формулам   теми.

II.          Перевірка  і  оцінювання  знань  учнів.

Індивідуальне  опитування  по  основним  питання,  поняттям  та  формулам   теми.

III.       Вивчення  нового  матеріалу.

  • відеофрагмент   „Спектри”
  • Демонстрація  спектрів  різних  речовин.

 

Спектральні  апарати    пристрої,  які  розділяють  хвилі  різної  довжини.

 

Основна  частина  будь – яких  спектральних  апаратів    призма  або  дифракційна  решітка.  Розрізняють  два  види  спектральних  апаратів    спектроскопи  та  спектрографи.

 

Спектроскоп  складається  з:

·        коліматора  (труби,  що  має  щілину  та  лінзу).  Лінза  перетворює  падаюче  світло  на  паралельні  промені  (щілина  розміщена  на  фокусній  відстані  від  лінзи);

·        призми,  яка  розкладає  падаюче  світло  в  спектр;

·        зорової  труби,  яка  дає  можливість  спостерігати  сфокусовані  промені.

 

Якщо  замість  зорової  труби  поставити  лінзу  та  фотопластинку  (або  інший  світлочутливий  матеріал),  то  можна  зафіксувати  зображення  спектра  для  подальшого  дослідження.  Такий  прилад  має  назву  спектрограф.

 

Якщо  замість  зорової  труби  поставити  лінзу  та  фотопластинку  (або  інший  світлочутливий  матеріал),  то  можна  зафіксувати  зображення  спектра  для  подальшого  дослідження.  Такий  прилад  має  назву  спектрограф.

 

 





головною  перевагою  методу  є  його  надзвичайна  чутливість,  а  також  можливість  визначати  хімічний  склад  на  великих  відстанях.  Таким  методом  можна  виявити  наявність  речовини,  якщо  її  вміст  не  перевищує  1 · 10 -10.  так  було  встановлено  вміст  зірок.

 

IV.        Удосконалення  знань  учнів  та  формування  вмінь  розв’язувати  задачі.

 

1.            Робота  із  запитаннями  та  вправами  для  самоперевірки.

2.            Колективне  розв’язування  задач  за  дидактичними  матеріалами  з  коментуванням  та  записом  на   дошці.

3.            Прослуховування  та  обговорення  повідомлень  та  рефератів  про  спектральний  аналіз  та  його  застосування

 

V.           Підсумки.  Домашнє  завдання.

 

Демонстрації,  матеріальне  забезпечення  уроку: ППЗ  „БЕН”:     „Відкрита  фізика”:   

Категорія: Відкриті уроки | Додав: звезда (04.10.2011)
Переглядів: 7048 | Теги: Спектри, Спектральний аналіз | Рейтинг: 5.0/12
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Фраза дня
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Прогноз погоди
Дніпродзержинськ 
Час життя сайту
Друзі сайту
Освітній портал Сайт о космосе,НЛО,аномалиях Банк Интернет-портфолио учителей Освітній портал MyReferatik
Новини
Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz