Прийоми, форми та види роботи з обдарованими дітьми
прийоми роботи з
обдарованими дітьми
1.Творчі, тематичні, індивідуальні завдання, спрямовані на розширення та поглиблення
знань.
2.Проблемно – ситуативні завдання, які формулюються так, щоб набули
характеру морально – етичної чи суспільно – політичної проблеми, яку необхідно
розв’язати учням, користуючись різними мисленевими операціями.
3.науково – дослідницька діяльність ―це шлях ознайомлення учнів з
методами наукового пізнання, який формує:
Соціальну компетентність (співпраця,
робота в команді, здатність приймати рішення, розуміння особистісних потреб та
вимог).
Під час науково –
дослідницькоїдіяльності у обдарованих
дітей формуються теоретичні й філософські підходи, експериментаторські вміння,
винахідницькі навички та відчуття себе громадянином.
Результатом науково –
дослідницькоїдіяльності є захист
творчих робіт (колективних проектів, рефератів, випуск наукових учнівських
журналів тощо).
4.Індивідуальне навчання ― робота з обдарованими дітьми за
індивідуальними планами.
5.Профільні класи. Специфікою цих класів є цілеспрямований розвиток
певного типу обдарованості. Діти вивчають, крім загально обов’язкових
предметів, ще й ті предмети, які відповідають обраному профілю. Наприклад, якщо
це профільний клас з гуманітарним (філологічним) напрямом навчання, то школярі
вивчають такі дисципліни: вступ до мовознавства, літературознавство, усну
народну творчість, мають практикум з української чи англійської мови тощо.
6.Класи з поглибленим вивченням окремих
предметів.
Форми та
види позакласної роботи з обдарованими дітьми
1.Виконання
позанавчальних завдань.
2.Відвідування
занять гуртка.
3.Участь
у масових тематичних заходах:
літературних вечорах;
оглядах – конкурсах художньої, технічної
та інших видах творчості;
зустрічі з ученими, науковими
працівниками, людьми, які працюють у сфері інтересів учнів тощо;
участь у різноманітних науково –
практичних конференціях;