Охотник Галина Григорівна    
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [6]
Методичні матеріали [21]
Відкриті уроки [5]
Корисні та цікаві матеріали [5]
Хмаринка тегів
Міні-чат
Конкурси

конкурс сайтов
Наше опитування
Ви, відвідувач сайту:
Всього відповідей: 543
Статистика
Форма входу
Соціальні мережі
Популярні програми
Головна » Статті » Методичні матеріали

Сучасні педагогічні технології в навчанні і вихованні

Найважливішим завданням школи на сучасному етапі розвитку освіти є розвиток і виховання такого громадянина.

 

Перед кожним учителем стоїть задача: підвищити ефективність своєї праці, впровадити в реальність зміст навчальної програми і досягти таких результатів, щоб кожен учень умів мислити, генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення. Тому орієнтиром змісту освіти є розвиток особистісного потенціалу дитини, її самоактуалізація.

 

Перед українською школою постає задача: формувати розум, а не наповняти голови учнів різними знаннями. Щоб педагогічний процес зробити цілеспрямованим і більш результативним, необхідно застосовувати нові освітні технології.

 


Технологія це сукупність прийомів, що застосовуються у будь-якій справі, майстерність у мистецтві. (Тлумачний  словник)

 

Педагогічна технологія це організований цілеспрямований педагогічний вплив на навчальний процес. (Б. Т. Лихачов)

 

Педагогічна технологія ― це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодії, що ставить своєю задачею оптимізацію форм освіти. (ЮНЕСКО)

 


Авторитарні технології. За умови застосування цих технологій педагог є суб’єктом навчально-виховного процесу, а учень ― лише „об’єкт”. Такі технології відрізняються жорсткою організацією шкільного життя, придушенням ініціативи. На сьогодні такі технології не виконують задач, поставлених перед школою.

Особистісно орієнтовані технології ставлять у центр шкільної освітньої системи особистість дитини, забезпечують комфортні і безпечні умови її розвитку, реалізують її природний потенціал.

 

У рамках особистісно орієнтованих технологій самостійними напрямками виділяються гуманно-особистісні технології співробітництва, підтримки особистості дитини, віри в неї. Це принцип у  педагогіці, стосовно якого Амонашвілі говорив, що душа наша головна опора, а Ільїна стверджувала: „Над чим посміялися, те й запам’ятали”.

 

Педагогічні  технології на основі активізації й інтенсифікації діяльності учня. 

 

Це ігрові технології, проблемне навчання, навчання на основі опорних конспектів (В. Ф. Шаталов, В. М. Шейман). Головний девіз цих педагогів: учити без примусу, а головний напрямок таких технологій гуманістичність.

 

Особистісно орієнтовані технології трактують індивідуальний підхід, відмову орієнтації на середнього учня, пошук кращих якостей у дитині, урахування особливостей особистості в навчально- виховному процесі.

 

В основу педагогічної технології „створення ситуації успіху” покладений індивідуально-орієнтований підхід до процесу навчання і виховання. Ситуація успіху це психологічний стан задоволення при виконанні роботи. Учень змінює думку про себе. Виникає позитивна концепція: я подобаюся, я здатний, я маю значення. І все це сприяє успіхові. Зате негативна концепція погіршує результат, змінює особистість у гіршу сторону, пригнічує дитину.

 

Таким чином, призначення  особистісно орієнтованих технологій полягає у тому, щоб підтримувати і розвивати природні якості дитини, її здоров’я, індивідуальні здібності, творчу саморегуляцію.

 



Розрізняють фронтальну, індивідуальну і групові форми навчання.

Індивідуальна форма: одержав завдання, а потім виконуй кожний у своєму темпі. Контакти з учителем дуже короткі, спілкування з учнями відсутнє. Для слабких цей метод приречений.

Фронтальний метод: весь клас працює над одним питанням. Наслідки: слабкі не розуміють, сильні нудьгують.

Групове навчання: формує риси особистості працювати на користь іншим, не ізолює учнів одне від одного, сприяє формуванню взаємодопомоги. Слабкі учні не бояться запитати, не бояться помилитися. Авторами цього навчання є Виноградова і Рєпкін.

 



Задача вчителя не тільки учити, але й зробити цей процес більш цікавим і радісним. 

 

Технологія диференційованого навчання це створення оптимальних умов для виявлення інтересів і здібностей, а також сприяння зміцненню здоров’я. 

 

Категорія: Методичні матеріали | Додав: звезда (04.07.2011)
Переглядів: 5199 | Рейтинг: 5.0/13
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Фраза дня
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Прогноз погоди
Дніпродзержинськ 
Час життя сайту
Друзі сайту
Освітній портал Сайт о космосе,НЛО,аномалиях Банк Интернет-портфолио учителей Освітній портал MyReferatik
Новини
Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz