11
|
Учень/учениця
Знаннєвий компонент:
володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (механічна робота, потужність, кінетична і потенціальна енергія, момент сили, коефіцієнт корисної дії) і вміє обрати її одиницю;
розуміє сутність закону збереження механічної енергії, умову рівноваги важеля, принцип дії простих механізмів; знає різновиди важеля.
Діяльнісний компонент:
застосовує закон збереження енергії та формули роботи, потужності, ККД простого механізму, кінетичної енергії тіла, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, деформованого тіла, моменту сили під час розв’язування задач різних типів і виконання лабораторних робіт, у практичній діяльності;
користується простими механізмами (важіль, нерухомий та рухомий блоки, похила площина); використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.
Ціннісний компонент:
оцінює прояви закону збереження механічної енергії в природі, техніці, побуті; оцінює ефективність використання простих механізмів;
оцінює роль видатних учених у розвитку знань про перетворення енергії
|
Механічна робота. Потужність. Механічна енергія та її види.
Закон збереження енергії в механічних процесах та його практичне застосування.
Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умова рівноваги важеля.
Коефіцієнт корисної дії простих механізмів.
Лабораторні роботи
№ 11. Вивчення умови рівноваги важеля.
№ 12. Визначення ККД простого механізму.
Демонстрації
- Перетворення механічної енергії.
- Умови рівноваги тіл.
- Важіль.
- Рухомий і нерухомий блоки.
- Похила площина.
- Використання простих механізмів
|